צוותי הוראה מהווים חלק משמעותי ביותר מהסביבה ההתפתחותית של הילד.
הבנה טובה יותר של נקודת מבטו של הילד שמגמגם, יכולה להשפיע עמוקות על חוויית הגמגום שלו.
תמיכה מתאימה של הסגל החינוכי תעזור לילד שמגמגם למצות את יכולותיו ולשגשג במסגרת החינוכית.
ארגון אמב"י מזמין אתכם להרחיב את הידע שלכם לגבי גמגום. להלן מידע לאנשי חינוך בכל שכבות הגיל.

ילדים שמגמגמים עומדים בפני אתגרים מורכבים באופן שכיח. למשל:

  • התנהגות בריונית שיטתית
  • לעג נקודתי (בפורום רחב או מצומצם)
  • מבוכה ממצבים הדורשים מהם דיבור (גם באופן פרטני ועל אחת כמה וכמה במליאות).
  • קושי משמעותי בהצגה עצמית. מעגלי היכרות למשל – עשויים להיות מצבים מורכבים מאד עבור ילדים וילדות שמגמגמים ולהעלות את רמת החרדה שלהם.
  • הימנעות מהשתתפות בפעילויות
  • קושי בפנייה לקבלת עזרה

כיצד ניתן לסייע לילד/ה שמגמגמים במסגרת החינוכית?

  • העמקה בחינוך לקבלת השונה.
  • נסו להפחית הפרעות והתפרצויות לדברי הילדים.
  • עזרו לתלמידים ללמוד לקיחת תור בדיבור.
  • זכרו כי לחץ זמן מקשה על ילדים מגמגמים לדבר.
  • אל תגבילו בזמן ילד שמגמגם כאשר הוא מדבר.
  • ודאו שהילד שמגמגם אינו סובל מבריונות ולעג.
  • עודדו את הילד לקיים שיח פתוח על גמגום ולהציג את הנושא בכתה  – כמובן בהתאם למוכנותו של הילד
    (קראו עוד על הצגת הגמגום בכתה)
  • זכרו – הילד/ה שמגמגמים לומדים ועובדים עם אנשי צוות נוספים חוץ מכם. חשוב לידע את כל הצוות החינוכי במידע זה.

כיצד עוד תוכלו לסייע למשפחות הילדים/ות שמגמגמים:

קראו מידע ממוקד יותר:

למדו עוד על חווית הילד/ה שמגמגמים: