המסמך המצורף נועד לתלמידים ולהורים שמעוניינים לשתף את המורים בגמגום של התלמיד ולספק כלים מעשיים כיצד לתמוך בו בכיתה.
הגמגום הוא חלק טבעי מהחיים של אנשים רבים, והיכולת לדבר בפתיחות עליו עם הסביבה הקרובה, ובמיוחד עם המורה, יכולה להקל על התלמיד ולחזק את תחושת הביטחון וההצלחה בלימודים.
לחשיפה של גמגום יש חשיבות רבה. כאשר תלמיד בוחר לשתף את המורה בגמגום שלו, הוא מקדם הבנה ותקשורת פתוחה.
המכתב המצורף מהווה בסיס טוב לשיחה על הגמגום. המכתב מאפשר לתלמידים לנסח את ההעדפות האישיות שלהם לגבי איך המורה יכול לסייע להם במהלך השיעור, בין אם זה בעזרת מתן זמן נוסף לדבר, הימנעות מפניה ישירה או כל דרך אחרת שתורמת לסביבה תומכת ומכילה.
מומלץ למלא את המכתב עם ההורים ולהעביר אותו למורה בתחילת השנה. המכתב כולל מידע שימושי על גמגום, מפריך מיתוסים נפוצים, ומספק דרכים למורים לשפר את חווית הלימוד של התלמיד בכיתה. כמו כן, המכתב מציע מקורות נוספים למי שמעוניין ללמוד עוד על גמגום וכיצד ניתן לתמוך בילדים שמגמגמים.
היכולת של התלמיד לשתף את המורה במידע זה תורמת להצלחה בלימודים, מאפשרת אווירה נעימה בכיתה, ומונעת מבוכה או אי הבנות מיותרות.
תודה לארגון SPACE – Stuttering People Arts Community Education על הגרסה המקורית באנגלית למסמך זה.
למידע נוסף בקרו ב spacetostutter.org