פרטים על ACT ועל הסדנה מתוך האירוח של ד"ר איתי גליק בקבוצת הפייסבוק "ספיק אפ"

אני מזכיר לכולם על קבוצת הפייסבוק הסגורה למגמגמים בלבד ספיק אפ

ביום חמישי ה 23 לפברואר 2017 התארח  בקבוצה  ד"ר איתי גליק Glick Ittai   (פסיכולוג שהינו אדם מגמגם).

שיעביר בצוותא עם ד"ר רות עזרתי ,את סדנת ACT למגמגמים.

ד"ר גליק שיתף מידע חשוב על ACT ועל הסדנה,אני מצטט את הנקודות המרכזיות:

  • ACT – Acceptance and commitment therapy הינה שיטת טיפול השייכת לגל השלישי של טיפולי ה CBT, כלומר CBT המשלב מיינדפולנס.עם זאת, ל ACT יש רכיבים ייחודיים משל עצמה, ושפה טיפולית שונה, שבעייני שווה ביותר להכיר.
  • מהבחינה הזו – יש כאן שינוי פרדיגמה משמעותי ביחס לטיפולי ה-CBT הישנים יותר, שם השתמשו בתרגול ורישום מחשבות, ואז הכנסת כל מחשבה לכעין "בית משפט" בו האדם מנסה להיות הסנגור, הקטגור ולבסוף גם השופט.גישת המיינדפולנס מזמינה לשים לב שמדובר בסה"כ במחשבה, שאינה עובדה, ולכן לא בטוח שבכלל כדי לטרוח ולתקן אותה. ממש כמו שאם אתה מאזין לתוכנית רדיו ושומע שם משפטים שאינם מוצאים כן בעייניך – אינך חייב להגביר את הווליום ולהתווכח עם הדוברים, או לשלוח למערכת מכתב מנומק… אפשר ללמוד איך להנמיך את הווליום ולעבור לעשות משהו שהוא חשוב יותר עבורך.
  • ולגבי התובענות – יש כאן לדעתי מנעד רחב. בניגוד ל-CBT הנוקשה יחסית, ACT שם לפניו את המושג WORKABILITY, או בעברית של ימינו "מה שעובד".בהקשר של משימות ושיעורי בית שונים, אפשר להתייחס לזה כאל "חדר כושר מנטאלי". בהחלט יש השפעה חיובית לאימון רציף ומחוייב – כך מתקבלות התוצאות הטובות ביותר. אך גם חשוב לזכור שיש במקביל לסדנא גם חיים, וברור שרבים מאיתנו אינם יכולים להשקיע את כל זמנם בשיפור עצמי / שיפור שטף הדיבור וכו' בסדנא אשתדל לתת מנעד רחב של משימות, והזדמנות לכל אחד לעבוד ולתרגל כפי יכולתו.

מהרו להרשם!!